Kundtjänst

Mån-fre 08-20 & lör-sön 10-15
033-10 60 00

kundtjanst@cellbes.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 20 samt helger 10 -15. Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera. Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8-17.

Gå till vår kundtjänstsida

HISTORIEN
OM CELLBES

65 år i branschen

Historien om Cellbes är en historia om arbete, arbete och åter arbete. Bengt Hultgren föddes i början av trettiotalet och gick först igenom den sjuåriga folkskolan. 1954 hade bruttoprisbestämmelserna slopats och många lycksökare, speciellt i och runt Borås, startade postorderföretag. Inte många finns kvar idag men ett företag som då såg dagens ljus är just det som idag heter Cellbes AB. När Bengt gifte sig med sin Gunvor fick de en tusenlapp som bröllopspresent. De ville skapa något beständigt och bestämde sig för att starta ett litet postorderföretag på fritiden. Man hade en enda artikel: japansk lakansväv. Den var smal, den krympte i tvätten, men den var outslitlig. Den sålde bra och grunden för en av Sveriges ledande postorderföretag var lagd. Annonserna fanns nu i såväl dags- som veckopress men det dröjde ända till 1964 innan man vågade sig på att göra en egen katalog, då helt i svartvitt. Än idag är katalogen en betydande del av Cellbes marknadsstrategi.

Expansion

Makarna Hultgren kunde glädjas åt fortsatt tillväxt, med 15.000 artiklar i början av 2000-talet hanterade man cirka 5.000 order varje dag. Dessa var avsedda för mottagare i såväl Sverige som i övriga Norden, inklusive både Färöarna och Grönland. Senare har expansionen gått vidare, nu i österled genom etablering i Estland.

Ny ägare

Efter ett halvt sekel bestämde sig familjen Hultgren att sälja sitt livsverk. Både Bengt och Gunvor hade uppnått pensionsåldern och under de senaste åren dragit ner på takten till vanlig fyrtiotimmarsvecka. Haléns Postorder AB köpte Cellbes våren 2004. Cellbes och Halens förvärvades av Consortio Invest AB år 2007 och blev en del av Consortio Fashion Group. Idag finns Cellbes på nio europeiska marknader. Cellbes styrka idag är det egenutvecklade sortimentet med mycket färg och mönster i unikt storleksutbud från 34 till 64. Cellbes utsågs 2012 till ett av Årets Superföretag av PAR och Veckans Affärer. Postorder-företaget har kompletterats med en stark e-handel som nyligen tog sig in på topp 10 i Internetworld. Cellbes har därmed alltid kommit till kunden, som fått sina varor till den plats just denne valt att leva på. Att den nya marknadskampanjen nu åker runt i landet för att träffa kunderna och sedan annonseras i veckopress knyter ihop säcken, historia möter framtid.

>>>
1964
>>>
1975
>>>
1981