Kundtjänst

Mån-fre 08-20 & lör-sön 09-15
033-10 60 00

kundtjanst@cellbes.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 20 samt helger 9 -15. Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera.

Gå till vår kundtjänstsida

Vanliga Frågor

MINA SIDOR

Registrera konto på mina sidor
Klicka på ”Mina sidor” och sedan ”Skapa konto”. Fyll i kundnummer, e-postadress samt postnummer och klicka på ”skapa konto”.

Glömt mitt lösenord till mina sidor
Om du har glömt ditt lösenord så kan du få en länk skickad till din e-postadress där du kan återställa lösenordet. För att göra detta klickar du på ”Mina sidor” och ”Glömt lösenord”. Fyll sedan i kundnummer eller e-postadressen som registrerades när du skapade kontot för Mina sidor. Då skickas ett nytt lösenord via e-post.

Det går inte att logga in på mina sidor
Har du registrerat dig för Mina sidor? Även om du är kund sedan tidigare så måste du registrera dig för att kunna ta del av Mina sidor. För att se hur du registrerar dig, se ”Registrera konto på mina sidor” ovan. Har du skrivit rätt lösenord? Om du har glömt ditt lösenord så går det att återställa det. Se ”Glömt mitt lösenord till mina sidor”.

BESTÄLLNING

Hur lång är leveranstiden?
Leverans från vårt lager sker normalt 2-4 arbetsdagar efter beställning (om produkterna finns i lager). Paketet levereras till närmaste postutlämningsställe där det ligger kvar i 2 veckor. Outlöst paket skickas tillbaka till Cellbes. Läs mer om leverans här.

Vad har ni för fraktavgifter?
Läs mer om avgifter för olika leveranssätt här.

Jag vill ändra utlämningsställe, går det?
Paketen levereras till närmaste postutlämningsställe. I dagsläget finns inte möjligheten att kunna välja postutlämningsställe.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Om paketet inte hämtas ut utan att meddela Cellbes att ångerrätten nyttjas, så debiteras fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader, totalt 150 kr.

ERBJUDANDEN

Jag har en erbjudandekod, vart skriver jag in den?
I kassan finns en ruta där du fyller i din erbjudandekod. Tryck sedan på OK innan du loggar in. Eventuella rabatter dras först i steg 2 i kassan efter att du loggat in eller registrerat dig som ny kund. Läs mer om erbjudanden här.

Jag har skrivit in en erbjudandekod, varför dras inte rabatten?
Eventuella rabatter dras först i steg 2 i kassan efter att du loggat in eller registrerat dig som ny kund. Om rabatten fortfarande inte dras kan det bero på att du inte uppfyller villkoren för rabatten. Läs mer om erbjudanden här. Om du fortfarande har problem, kontakta kundtjänst här.

BETALSÄTT

Vilka betalsätt kan man välja?
De betalsätt man kan välja i dagsläget är faktura, konto, postförskott (kontant), betalkort och PayPal. Läs mer om våra betalsätt här.

När kommer fakturan?
Fakturan skickas hem till dig nästkommande månad efter att du gjort beställningen.

Hur läser jag fakturan/kontoutdraget?
Det är inte alltid lätt att veta vad de olika delarna på fakturan/kontoutdraget betyder, men allting har sin plats. Här ser du en förklaring. Har du ändå frågor är du välkommen att kontakta kundtjänst – här hittar du kontaktinformation. Lathund faktura/kontoutdrag PDF

Betalningsfri månad
Betalningsfri månad kan nyttjas efter fyra korrekta inbetalningar. När du har rätt att nyttja betalningsfri månad står detta längst ner till vänster på din faktura, ovanför inbetalningskortet.

Det står ett belopp förtryckt på inbetalningskortet, kan jag betala mer?
På inbetalningskortet anges det lägsta beloppet att betala, om du har ett konto. Givetvis går det bra att betala ett högre belopp.

Varför har jag fått en räkning på hela beloppet när jag har gjort en retur?
Det kan hända att returen kommit in efter att vi skickat fakturan. Om returen inte är avdragen så går det bra att dra av summan för returen på fakturan (glöm inte att lägga till 55 kr för returfrakten om du använt den förbetalda returlappen). Är du osäker på vilket belopp du skall betala så hjälper vår kundtjänst gärna till – här hittar du kontaktinformation.

Vilket plusgiro har ni?
Plusgiro 95 55 02-0

RETUR & ÅNGERRÄTT

Hur gör jag en retur eller byte av en eller flera varor?
Läs här hur du utnyttjar din ångerrätt och gör en retur.

Jag vill byta en eller flera varor, betalar jag ny frakt?
Om du vill skicka tillbaka och byta en eller flera varor så betalar du ingen ny frakt för bytet. Dock tillkommer en returavgift på de varor du returnerat (detta gäller ej reklamation). Läs mer om returavgift här.

En av varorna jag har fått hem var trasig, vad gör jag?
Om en vara är felaktig eller skadad, kontakta Cellbes snarast. Kontaktinformation till kundtjänst hittar du här..

Hur får jag tillbaka mina pengar när jag gjort en retur?
Det beror på hur du gjort din ordinarie betalning. Läs mer här om återbetalning för våra olika betalsätt.

ÖVRIGT

Jag har flyttat, hur ändrar jag min adress hos er?
Om du är kontantkund kan du ändra din adress genom att ringa, skicka e-post eller sända in din adressändring till oss per brev. Du kan inte göra adressändring via vår hemsida. Av säkerhetsskäl ändrar vi inte adress på faktura och kontokunder via brev, e-post eller telefon. Adressuppgifterna uppdateras automatiskt mot folkbokföringen.