- Hem
- Kundtjänst
- Köpvillkor
Behöver du hjälp?
Köpvillkor
1. Om Köpvillkoren
1.1 Dessa köpvillkor (”Köpvillkor”) gäller för alla köp som du gör från Cellbes AB med organisationsnummer 556540-2152 (”Cellbes”,”oss” eller ”vi”). Du accepterar Köpvillkoren i samband med att du genomför ett köp hos oss.
1.2 Om du vill komma i kontakt med oss kan du kontakta vår kundtjänst genom att maila till [kundtjanst@cellbes.se] eller genom att ringa [033-10 60 00].
2. Beställning och orderbekräftelse
2.1 För att genomföra ett köp behöver du ha rätt att ingå avtal enligt tillämplig lag. Köp kan genomföras på [www.cellbes.se] (”Webbplatsen”), telefon, brevorder eller via mail.
2.2 För att genomföra ett köp hos oss behöver du vara myndig och ha rätt att ingå avtal enligt tillämplig lag.
2.3 När du har slutfört ditt köp får du en automatisk orderbekräftelse via mail som bekräftar att vi har tagit emot din beställning och att ett bindande avtal har ingåtts. Vi rekommenderar att du sparar orderbekräftelsen för eventuell framtida kontakt med oss efter ditt köp.
3. Pris och information om produkter
3.1 Vid köp gäller de priser som framgår vid tidpunkten för köpet. Alla priser inkluderar gällande moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, som anges separat.
3.2 Om priset på en produkt eller informationen om en produkt är felaktig och du insåg eller borde ha insett detta vid tidpunkten för köpet, kommer priset eller informationen inte att gälla för köpet.
3.3 Vi försöker att återge färger och nyanser på våra produkter så exakt som möjligt, men vi kan inte garantera att bilder på vår hemsida, i annonser eller marknadsföringsmaterial återger produktens exakta utseende och egenskaper, till exempel på grund av att bildskärmen kan påverka färgåtergivningen.
4. Betalning
4.1 Vi erbjuder olika betalningsalternativ och du kan själv välja vilket betalningsalternativ som du vill använda när du genomför ditt köp på Webbplatsen. Notera att betalningsalternativen skiljer sig åt beroende på om du genomför ditt köp på Webbplatsen, telefon, brevorder eller via mail. Vilka betalningsalternativ som finns och de villkor och eventuella kostnader som gäller framgår alltid i samband med ditt köp och på vår Webbplats, läs mer här. Om du genomför ditt köp via telefon, brevorder eller via mail får du information om betalningsalternativ i samband med köpet.
4.2 Beroende på vilket betalningsalternativ du väljer kan extra kostnader tillkomma. De betalningsalternativ som är tillgängliga kan förändras över tid.
4.3 Om du betalar med faktura eller konto gäller våra kreditvillkor. Om du handlar på Webbplatsen kommer du i samband med betalningen ingå ett separat avtal om betalning med vår betaltjänstleverantör.Samtliga villkor för betalning hittar du här.
5. Frakt och leverans
Leveransalternativ
5.1 När du handlar hos oss erbjuder vi olika leveransalternativ. De leveransalternativ som vi erbjuder framgår alltid på Webbplatsen och innan du genomför ditt köp. För aktuella leveransalternativ och fullständig information om dessa, se här.
5.2 Beroende på vart du bor kan det förekomma begränsningar i våra leveransalternativ. Vi levererar till exempel inte till mindre öar eller andra platser som inte har fasta broförbindelser eller dit globala fraktföretag normalt inte levererar. För eventuella ytterligare begränsningar i leveransen, se här.
Fraktkostnad
5.3 Beroende på vad du handlar och till vilket belopp kan fraktkostnader tillkomma. Du hittar information om våra aktuella fraktkostnader här. Hur stor fraktavgiften är framgår alltid i samband med ditt köp.
Leveranstid
5.4 Den förväntade leveranstiden anges alltid i samband med ditt köp.
Ej uthämtade paket
5.5 Du ansvarar för att ta emot eller hämta din leverans i enlighet med vad som framgår av de instruktioner som du får i samband med beställning. Paket hos postombud som inte hämtas inom den tid som anges i aviseringen kommer att skickas tillbaka till vårt lager. Vi har i dessa fall rätt att ta ut en administrativ kostnad. Du hittar information om våra aktuella kostnader för ej uthämtade paket här.
6. Erbjudanden, rabattkoder och gåvor
6.1 Vi kan från tid till annan erbjuda kampanjer, rabattkoder, gåvor och andra erbjudanden (”Erbjudanden”). Sådana Erbjudanden gäller endast under den tid som anges i samband med ett sådant Erbjudande och med de villkor som anges i samband med Erbjudandet. Erbjudanden kan inte kombineras med andra rabatter om det inte uttryckligen framgår.
6.2 Du behöver ange eventuell kod eller på annat sätt aktivera det aktuella Erbjudandet innan du slutför köpet för att kunna ta del av Erbjudandet. Om du returnerar beställda produkter kan det innebära att du inte längre uppfyller de villkor som gäller för Erbjudandet, vilket kan medföra att du behöver returnera eventuell gåva eller att du behöver betala för gåvans värde. Vi kommer i sådana fall att kontakta dig.
7. Ångerrätt och öppet köp
Ångerrätt
7.1 Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot produkten som du har handlat av oss. Ångerrätten innebär att du har rätt att skicka tillbaka produkten och få återbetalning.
Undantag för vissa produkter
7.2 Vissa produkter är undantagna från ångerrätt. Det gäller om du har brutit förseglingen på produkter som på grund av hälso- och hygienskäl inte lämpligen kan återlämnas.
Värdeminskning av använda produkter
7.3 När du använder din lagstadgade ångerrätt på 14 dagar har du rätt att öppna förpackningen och undersöka produkten i den utsträckning som krävs för att bedöma dess karaktär, egenskaper och funktion. Det innebär som utgångspunkt att du har rätt att hantera och undersöka produkten på samma sätt som du kan göra i en fysisk butik.
7.4 Du har rätt att ångra ditt köp mot full återbetalning i dessa fall om du meddelar oss inom 14 dagar från den dagen du tog emot produkten. Om du hanterar produkten i större utsträckning än vad som krävs för att fastställa dess karaktär, egenskaper och funktion har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. Ett sådant avdrag görs genom att jämföra produktens värde vid retur med det ursprungliga värdet vid köpet. För att få full återbetalning vid ångerrätt rekommenderar vi därför att du skickar tillbaka produkten i originalskick och i oförändrad originalförpackning.
Öppet köp och bytesrätt
7.5 Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar erbjuder vi öppet köp och bytesrätt i sammanlagt 30 dagar från det att du har mottagit leveransen. Om du vill använda rätten till öppet köp och bytesrätt efter att den lagstadgade ångerfristen på 14 dagar har löpt ut, kan du göra det i upp till 30 dagar, förutsatt att produkten är helt oanvänd, i ursprungligt skick och i originalförpackning.
Hur du ångrar ditt köp eller använder öppet köp
7.6 Om du vill utöva din ångerrätt ska du meddela oss inom 14 dagar från den dag som du, eller en person på uppdrag av dig, tar emot eller hämtar din beställning. Om dessa 14 dagar har passerat kan du istället utöva din rätt till öppet köp i upp till 30 dagar från att du tog emot leveransen. Du kan enkelt genomföra din retur genom att använda fraktsedeln som skickas med i beställningen eller genom att kontakta vår kundservice genom att maila till [kundtjanst@cellbes.se] eller genom att ringa [033-10 60 00]. Du kan också använda [Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt som du hittar här.
7.7 Efter att du har meddelat oss att du vill returnera ditt köp, behöver du skicka tillbaka produkten inom 14 dagar. Vi rekommenderar att du skickar tillbaka produkten i samma emballage som du fick den i eftersom du är ansvarig för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du har varit vårdslös, till exempel vid emballering av produkten.
Returfrakt
7.8 Du bekostar själv returfrakten på när du returnerar ett köp. Kostnaden för returfrakten kommer att dras av från din återbetalning. Vad kostnaden för din retur är framgår här.
Återbetalning
7.9 När du har returnerat ditt köp kommer vi att göra din återbetalning inom 14 dagar från den dag då du meddelade oss att du vill ångra ditt köp. Vi kommer dock inte att göra återbetalningen innan vi har fått tillbaka produkten eller innan du har visat att du har skickat den till oss. Tänk på att du ansvarar för eventuell skada eller förlust under returfrakten som beror på att du varit vårdslös.
7.10 Vår återbetalning inkluderar eventuell fraktkostnad som du betalade i samband med köpet om du returnerar hela beställningen. Det gäller dock endast kostnaden för standardfrakt. Extra fraktkostnader till följd av att du valt ett dyrare fraktalternativ återbetalas inte.
7.11 Återbetalning kommer att göras till dig med samma betalningsmetod som du valde vid köpet, om vi inte kommer överens om annat.
8. Reklamation
8.1 Om det är något fel på din produkt har du rätt att reklamera den felaktiga produkten i enlighet med den tvingande konsumentskyddslagstiftning som gäller i det land där du har din vanliga vistelseort. I Sverige har du rätt att reklamera ursprungliga fel på produkten som uppkommer inom tre år från produktens avlämnande (ansvarstiden). Du behöver alltid reklamera inom skälig tid från det att du borde ha märkt felet. Din rätt att reklamera upphör senast två månader efter att ansvarstiden på tre år har passerat.
8.2 Om du vill reklamera en produkt kan du kontakta kundtjänst genom att maila till [kundtjanst@cellbes.se] eller genom att ringa [033-10 60 00]. Vår adress för klagomål är [Ryssnäsgatan 2, 504 64 Borås].
9. Våra skyldigheter
Vi ansvarar inte för skador som orsakas av oförutsedda omständigheter utanför vår kontroll, till exempel krig, strejk, pandemi eller naturkatastrofer, som vi inte skäligen kunnat förutse (Force Majeure). Om vi på grund av Force Majeure är förhindrade att fullgöra våra skyldigheter enligt avtalet eller dessa Köpvillkor, har du rätt att frånträda avtalet i enlighet med tvingande konsumenträttslig lagstiftning.
10. Om dessa Köpvillkor
Dessa Köpvillkor ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Om någon bestämmelse i dessa Köpvillkor skulle anses vara ogiltig eller inte verkställbar av någon behörig domstol, myndighet eller alternativt tvistlösningsorgan, kommer övriga delar av den bestämmelsen och alla andra bestämmelser i dessa Köpvillkor att förbli giltiga och verkställbara till fullo, i enlighet med tillämplig lag. Du har alltid rätt till de tvingande konsumenträttigheter som gäller i det land där du har din vanliga vistelseort. Ingenting i dessa Köpvillkor ska tolkas som en begränsning av sådana rättigheter.
11. Frågor, klagomål eller tvist
11.1 Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller klagomål angående ditt köp. Du kan enkelt nå oss via de kontaktuppgifter som framgår i början av dessa Köpvillkor.
11.2 Du har rätt att få en eventuell tvist prövad av ett alternativt tvistlösningsorgan. I Sverige kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta ARN genom deras hemsida www.ARN.se eller genom att skicka ett brev till Box 174, 101 23 Stockholm.
11.3 Du som privatperson har även möjlighet att klaga via EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du hittar här.
11.4 Oavsett vad som anges ovan kan eventuella tvister också avgöras vid varje behörig domstol i landet där kunden har sin hemvist.
_______________________
Köpvillkoren fastställdes av Cellbes AB den [2025-01-17].