- Hem
- Kundtjänst
- Köpvillkor
- Medlemsvillkor
Medlemsvillkor
Medlemsvillkor
Vad du behöver veta som Cellbes Member
1. Allmänt
1.1 Dessa medlemsvillkor (’Villkoren’) gäller mellan dig som privatperson (’Medlemmen’) och Cellbes AB, 556540–2152, Ryssnäsgatan 2, 504 64 Borås. Genom att registrera sig som medlem i Cellbes Kundklubb godkänner Medlemmen Villkoren.
1.2 Samtliga köp omfattas av Cellbes villkor för köp (’Köpvillkoren’). Vid motsägelser mellan Villkoren och Köpvillkoren ska Köpvillkoren äga företräde.
2. Medlemskap
2.1 Som medlem i Cellbes Kundklubb får Medlemmen ta del av Cellbes förmåner. Medlemskapet är kostnadsfritt och tecknas på cellbes.se.
2.2 Cellbes Kundklubb är ett förmånsprogram i vilket Medlemmen erhåller poäng på samtliga köp. Antalet poäng Medlemmen samlar in under en period om 12 månaders avgör vilken förmånsnivå Medlemmen hamnar i. Medlemmen får även rabatter och andra förmåner samt generella och personligt anpassade erbjudanden baserat på Medlemmens preferenser.
2.3 Villkoren gäller under hela medlemskapet och tillämpas på samtliga köp Medlemmen gör i inloggat läge.
2.4 För att bli registrerad behöver Medlemmen vara 18 år eller ha målsmans tillstånd.
2.5 Medlemskapet är personligt och kan inte överlåtas.
3. Avsluta medlemskap
3.1 Medlemmen avslutar medlemskapet genom att kontakta kundtjänst.
3.2 Cellbes äger rätt att avsluta Medlemmens konto om Medlemmen uppgett felaktiga uppgifter vid registrering, missbrukat medlemskapet eller på annat sätt använt medlemskapet olovligen.
3.3 När Medlemmen avslutar medlemskapet raderas de insamlade poängen.
4. Mina Sidor
4.1 Som medlem i Cellbes Kundklubb får Medlemmen tillgång till Mina Sidor, där Medlemmen bland annat kan se och ändra personuppgifter, orderhistorik, aktuell bonus och personliga erbjudanden. Medlemmen kan även invända mot direktmarknadsföring.
5. Förmånsnivåer
5.1 Cellbes har två olika nivåer, där Medlemmen får fler förmåner ju mer Medlemmen handlar. Nivån baseras på Medlemmens totala köpesumma under en 12 månaders period.
Nivå 1, Medlemsnivå (0 - 2999 poäng senaste 12 månaderna) innebär att Medlemmen får en fri frakt för köp över 699 kr.
Nivå 2, Plusmedlemsnivå (över 3000 poäng senaste 12 månaderna) innebär att Medlemmen får fri frakt på köp över 499 kronor.
5.2 Medlemmen flyttas automatiskt till nästa nivå när Medlemmen nått beloppsgränsen och behåller nivån i 12 månader. Därefter blir Medlemmen nedgraderad om Medlemmen inte har de poäng som krävs för att stanna kvar på den aktuella nivån. Medlemmen kan alltid uppgraderas till en högre nivå.
6. Poäng
6.1 Medlemmen erhåller poäng på köp som görs i inloggat läge. Det är inte möjligt att få poäng på köp i efterhand.
6.2 För varje krona spenderad erhåller Medlemmen en landsunik poäng.
6.3 Poängsaldot uppdateras 30 dagar efter inköpsdatum. För returnerade, bytta eller ångrade varor utgår inga poäng.
6.4 Samtliga varor är poänggrundande med undantag för presentkort och avgifter såsom frakt- och fakturaavgift.
7. Bonuscheckar
7.1 Medlem på medlemsnivå och plusmedlemsnivå erhåller en bonuscheck om 25 kr för varje 1000 poäng Medlemen tjänar in.
7.2 För att nyttja en bonuscheck behöver Medlemmen vara i inloggat läge.
7.3 Bonuscheckar kan inte användas för att betala presentkort eller lösas in mot kontanter.
7.4 Använd bonuscheck är förbrukad och återaktiveras inte vid retur eller ånger.
7.5 Bonuscheckar kan kombineras med rabattkoder och andra erbjudanden.
7.6 Varor som betalats med en bonuscheck återbetalas med samma belopp som Medlemmen betalade efter att bonuschecken nyttjats.
7.7 Bonuschecken är giltig i tre månader från datum för utfärdande.
8. Personuppgifter
8.1 För att Medlemmen ska ha möjlighet att skapa ett konto och ta del av de förmåner som följer med behöver Cellbes behandla Medlemmens personuppgifter.
8.2 Medlemmen kan hitta information om hur Cellbes hanterar personuppgifterna i vår Integritetspolicy (PDF, öppnas i ny flik).
9. Ändring av Villkoren
9.1 Cellbes äger rätt att ändra villkoren. Vid uppdateringar som har väsentlig påverkan på medlemskapet skickar Cellbes ut uppdaterade villkor via den e-post Medlemmen registrerat. För det fall Medlemmen inte accepterar ändringarna äger Medlemmen rätt att avsluta medlemskapet.
10. Ansvarsbegränsning
10.1 Cellbes ansvarar inte för fel eller brister på Mina sidor eller konsekvenser av sådana fel. Cellbes är inte ansvarig för förlust, skada eller kostnader hänförliga till medlemskapet, Mina sidor eller liknande.
11. Klagomål
11.1 Har Medlemmen klagomål ska dessa framföras till Cellbes kundtjänst. För det fall tvisten inte kan lösas med kundtjänsten äger Medlemmen rätt att anmäla till EU:s plattform för tvistlösning (öppnas i ny flik) på nätet alternativt till Allmänna reklamationsnämnden ARN (öppnas i ny flik).