Kundtjänst

Mån-fre 08-20 & lör-sön 09-15
033-10 60 00

kundtjanst@cellbes.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 20 samt helger 9 -15. Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera.

Gå till vår kundtjänstsida

Leveransinformation

Leveransvillkor

Leverans sker normalt 3-5 arbetsdagar efter orderläggning om produkterna finns på Cellbes lager. Om Cellbes inte kan leverera hela beställningen vid ett och samma tillfälle eller om den delats upp på olika leveranssätt, betalar du endast en fraktavgift. Varorna levereras till ditt utlämningsställe. Vid utlämningen skall du alltid kunna uppvisa giltig legitimation. Cellbes står för eventuella fraktskador mellan vårt lager och utlämningsstället. Om ytteremballaget är skadat och du på hämtstället upptäcker skadan, rekommenderar Cellbes att det anmäls på plats. Upptäcks skadan senare ring Cellbes kundtjänst. Beställningar som skickas till ett utlämningsställe måste hämtas inom 2 veckor.

Outlöst paket

Om du inte hämtar ut leveransen och ej heller meddelar Cellbes att du önskar utnyttja ångerrätten, debiteras expeditionsavgift, returfrakt och hanteringskostnader, f.n. totalt 150 kr.

SMS-Avisering

  • Du får ett SMS när ditt paket finns att hämta
  • Du behöver inte hem och hämta din avi
  • Spara tid - hämta ditt paket på hemvägen
  • Tjänsten är kostnadsfri
  • Uppge ditt mobilnummer när du gör din beställning via telefon, brev eller internet

Frakt och expeditionsavgifter

  • Fraktavgiften är 55kr till utlämningsställe. Fri frakt på order över 800kr
  • Postförskottsavgift vid leverans till utlämningsställe 50 kr
  • Avgift vid outlösta returer från utlämningsställe 150 kr

Om din beställning levereras i flera olika leveranser betalar du självklart enbart en avgift.

Olika leveranssätt

Post

När din order har packats och skickats kommer ni via mail (förutsatt att vi har er mailadress) få information om sändningen, det kommer även för paketleveranser via Posten att finnas möjlighet att följa din sändning via en ”track and trace” service.

Storleken på sändningen avgör om leveransen kan ske med Postens varubrevs tjänst (leverans till brevlådan), vid större/tyngre sändningar så levereras paketet med Postens pakettjänst till utlovat Postombud.

Hemleverans

Hempaket lämnas ut till mottagaren eller till personligt ombud mot uppvisande av legitimation. Personligt ombud visar bådas legitimation. Varorna levereras fram till 17.00. Som mottagare kan du välja dag och tid för leveransen med ett leveranstidsfönster på 2-3 timmar. Tjänsten gäller för leveransadresser i Sverige. Avisering sker i första hand via sms men finns även tillgängligt per brev.

Får du en SMS-avi framgår vilka tider du kan välja för din leverans. Du väljer tiden direkt i SMS:et. På avin framgår även om det finns möjlighet för dig att själv hämta ut försändelsen på en utlämningsplats.

Får du istället en e-post- eller brevavi kontaktar du PostNord för att komma överens om leveranstid eller få besked om och var du själv kan hämta det. Kontaktuppgifter finns på avin.