Kundtjänst

Mån-fre 08-20 & lör-sön 10-15
033-10 60 00

kundtjanst@cellbes.se

Vår kundservice är öppen alla helgfria vardagar 8 – 20 samt helger 10 -15. Vi hjälper dig gärna att ta emot dina beställningar samt med frågor rörande ditt köp, leverans, fakturor, returer, reklamationer med mera. Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8-17.

Gå till vår kundtjänstsida

Köpinformation


Lägsta ordervärde är 99,-.
Fraktavgiften är 55kr till utlämningsställe.
Fri frakt på order över 800kr, gäller ej hemleverans.
På postförskott tillkommer postförskottsavgift f.n. 50,-.
Vid köp mot faktura tillkommer faktureringsavgift f.n. 19,-.
Vid varje delbetalning med konto tillkommer aviseringsavgift f.n. 21,-
Villkorsdatum: 2018.06.01


Allmänna Villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av varor från Cellbes AB, 556110-4109 (Nedan kallad Cellbes), om inte annat överenskommits skriftligt mellan respektive kund och Cellbes.

Beställning

Beställning av produkter sker via cellbes.se, telefon eller brevorder. Du behöver vara 18 år eller ha godkännande av målsman för beställning. Cellbes förbehåller sig för eventuella fel i information eller specifikation på samtliga produkter i sortimentet. Bildinformationen bör ses som illustrationer och kan ej garantera varans verkliga utseende. Cellbes förbehåller sig rätten att korrigera eventuella felaktigheter i aktuellt lagersaldo i efterhand. Minsta ordervärde på Cellbes är 99 kr och vi levererar endast till svensk adress.

Betalsätt

Du kan välja att betala med Cellbes-Faktura, Cellbes-Konto och postförskott. Du finner mer information om våra betalsätt under våra kreditvillkor. Beställer du via vår hemsida kan du även betala med betalkort, PayPal samt Masterpass.

Priser

Alla varor i Cellbes sortiment är angivna inklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar och reserverar oss för ev. feltryck och slutförsäljning. Fraktavgift tillkommer (f.n. 55 kr) på samtliga order. Fri frakt på order över 800 kr (gäller ej hemleverans). Vi tillämpar avrundning till jämn en-krona i samband med betalning. Reapriser gäller så långt lagret räcker.

Erbjudanden

Har du erhållit en erbjudandekod anges tydligt dess specifika villkor i anslutning till koden. Koder kan ej kombineras med varandra och gäller ej på varor märkta ”kampanjpriser”. Om du beställer via telefon eller brev anger du din rabattkod i samband med din beställning. Beställer du via vår hemsida anger du din erbjudandekod i avsett fält och din erhållna rabatt visas i steg 2 i kassan.

Leveransvillkor

Leverans sker normalt 3-5 arbetsdagar efter beställning om produkterna finns i lager. Om din beställning behöver delas upp betalar du endast en fraktavgift. Varorna levereras till närmaste utlämningsställe där det ligger kvar i 2 veckor. Vid utlämning skall giltig legitimation uppvisas. För ev. fraktskador mellan vårt lager och utlämningsställe står Cellbes för ersättning. Skadad försändelse eller saknade produkter ska anmälas på plats eller snarast som försändelsen mottogs.

Outlöst paket

Om du inte hämtar ut leveransen och ej meddelat Cellbes att du önskar utnyttja din ångerrätt blir du debiterad en kostnad som f.n. är 150 kr.

Ångerrätt

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit din orderbekräftelse och beställning. Önskar du ångra ditt köp behöver du meddela oss att du önskar utnyttja ångerrätten inom 14 dagar. Sänd sedan tillbaka varan senast inom 14 dagar ifrån det att du meddelat oss att du önskat nyttja din ångerrätt. Du kan även ångra ditt köp om en/flera varor blir restnoterade eller får ett nytt leveransbesked genom att kontakta vår kundtjänst. Ångrar du köpet utan att hämta ut leveransen måste du meddela oss (se Outlöst paket).

Ladda ner konsumentverkets ångerblankett här

Utnyttjande av ångerrätt

Varan ska sändas tillbaka i oförändrat skick, gärna i dess originalförpackning. Om varan inte är i oförändrat skick kan avdrag för en ev. värdeminskning göras på returbeloppet. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas, i annat fall ange ditt namn, kundnr och ordernr gärna tillsammans med returorsak. Använder du vår förbetalda retursedel debiteras returfrakten (f.n. 55 kr) i efterhand.

Återbetalning

Sker så snart returen mottagits, dock senast inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund krediteras ditt konto. Är du postförskottskund sker återbetalning via SUS (Swedbanks utbetalningssystem). Har du använt ett betalkort/PayPal så återbetalas pengarna till ditt kort/ditt konto. Ångrar du hela köpet återbetalas även fraktavgift och ev. postförskottsavgift.

Bytesrätt/retur

Du betalar endast en returavgift (f.n. 55 kr) när du vill byta en/flera varor eller returnera din vara. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.

Utnyttjande av bytesrätt/retur

Sänd tillbaka varan i oförändrat skick, gärna i originalförpackningen. Returnera samtliga delar, även om de skulle vara trasiga. Bifoga retursedeln och ange gärna returorsak. På retursedeln finns en adresslapp (förbetald kundretur) som bör användas, i annat fall ange ditt namn, kundnr och ordernr, gärna tillsammans med returorsak. Utnyttjas retur/bytesrätten debiteras returfrakten (f.n. 55 kr) i efterhand om du valt att använda Cellbes retursedel. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står Cellbes för returfrakten. Du är själv ansvarig för din retur till oss, varav vi rekommenderar att du alltid sparar ditt returkollinummer som ska användas vid en ev. reklamation.

Returnerar du delar av din beställning återbetalas inte fraktavgift eller ev. postförskottsavgift då avgifterna är oberoende av antal varor som beställts.

Reklamation

Du har alltid full reklamationsrätt i upp till 3 år, kontakta kundtjänst snarast om varan är skadad eller felaktig.

Tvister och lagval

Kontakta Cellbes då vi alltid försöker lösa ditt problem. Om ingen överenskommelse nås följer vi vid en ev. tvist Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. (www.arn.se)

Du kan även använda EU-kommissionens online klagoportal. Detta är särskilt relevant ifall du är boende i ett annat EU-land än Sverige. Ärendet lämnas här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ - tillsammans med ditt ärende skall du även lämna vår mailadress: claim@cellbes.com

Personuppgifter

Cellbes AB, med organisationsnummer 556110-4109 är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter.

Då din integritet är viktig för oss vill vi informera dig om hur dina personuppgifter behandlas av oss när du handlar hos oss, när du besöker oss online och identifierar dig, skapar och använder ett konto samt när du får nyhetsbrev, SMS-utskick, postala utskick, information eller annan marknadsföring från oss. Detta kan du läsa mer om på vår hemsida under integritetspolicy.

Om du har några frågor angående behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill vända dig till oss för att utöva dina rättigheter är du välkommen att kontakta oss via kundtjanst@cellbes.se eller 033-10 60 00. Bolagsadress: Cellbes AB, 501 81 Borås, växel: 033-17 30 00

Cellbes AB 501 81 Borås
Besöksadress: Risängsgatan 4-6
Tel kundtjänst: 033-10 60 00
Epost: kundtjanst@cellbes.se
Öppettider:
Vardagar 8.00-20.00.
Lördag och Söndag 10.00-15.00.
Konto- och fakturafrågor besvaras vardagar mellan 8.00-17.00.

Org.nr 556110-4109
Tel växeln: 033-17 30 00